Rólunk
A Magyar Mozgókép és Médiaoktatás Egyesületet (MMME) 1997-ben jegyezték be. A cél azóta is elsősorban a mozgókép és médiaoktatás közoktatási integrációjának támogatása.
„Az Egyesület célja és feladata a mozgókép és médiaismereteknek az oktatás különböző szintjein való megjelenését és folyamatos színvonalas megvalósítását illetve ennek támogatását feladatául tekintő közösségek létrehozása (…) ezek munkájának elősegítése: képzések, továbbképzések, rendezvények, konferenciák, tanfolyamok szervezése, kapcsolatok létesítése és fenntartása hasonló tevékenységet folytató külföldi szövetségekkel, egyesületekkel és intézményekkel (Alapszabály)”.
Az Egyesület a Nemzeti alaptanterv megjelenését követő első időszakban (körülbelül 2006-ig) az első generációs mozgókép és média-taneszközök fejlesztését, felméréseket, tantárgykísérleteket, a külföldi – elsősorban brit és kanadai – jó gyakorlatok feltérképezését és a tanár-továbbképzési programokat kezdeményezték, pályázták, illetve vettek részt az azokhoz kapcsolódó munkákban. 2007-től a fejlesztési források elapadásával és az innovációs tevékenység professzionalizálódásával párhuzamosan csökkent az Egyesület aktivitása. Ugyanakkor az alapítást követő második évtizedben kapcsolódott be a szervezet a film és médiaműveltség fejlesztése nemzetközi programjaiba – akár kezdeményezőként is, mint a #MyStory: Media, Migrants & Refugees projekt esetében.
Az Egyesület 2005 óta minden évben megtartja a Filmkészítő workshop filmtanárok és diákok számára című nyári bő egyhetes kurzusát egy kis Nógrád megyei faluban, ahol számos filmtanár, filmszakos hallgató és középiskolás szerzett életre szóló élményeket a filmkészítés során (számos ceredi film elérhető honlapunkon.)
A magyarországi film és médiaoktatás közoktatási integrációjában meghatározó szerepet játszó, olyan fejlesztő pedagógusok, kutatók és más szakemberek, mint Szijártó Imre, Muhi Klára, Erdélyi Eszter, Jakab György, Vágvölgyi András, Hilbert Anette, Bényei Judit vagy Hartai László, sok szállal kapcsolódnak az Egyesület tevékenységéhez, amely alapítása óta a tárggyal kapcsolatos szakmai-érdekvédelmi lobbytevékenységet is folytat.
Hiszünk abban, hogy a mozgókép és médiaoktatás – függetlenül az éppen zajló, olykor a társadalmi kommunikáció, a nyilvánosság és a fiatalok értékvilága alakulására kevéssé érzékenyített oktatáspolitika vargabetűitől függetlenül – a korszerű közoktatás rendkívül komoly képességfejlesztési potenciállal rendelkező, meghatározó eleme.
Hartai László, az Egyesület elnöke